خصوصیات خرما مضافتی

خرما مضافتی در اواخر تابستان برداشت می شود. پوست ان براق ، نازک و صاف است و از نظر طعم جزء خرماهای خوشمزه جهان می باشد .

از خرما مضافتی برای تهیه شهد ،شکر مایع ،انواع مواد غذایی و شیرینی الکل صنعتی ، شکلات و غیره تهیه می شود .

در خصوص خرما زاهدی

خرما زاهدی دارای رنگ طلایی مایل به زردی دارد  . خرما زاهدی نیمه خشک با طعمی شیرین که دارای پوستی صاف و براق است.خرما زاهدی در دوره پایانی پرورش خرما می رسد .

در خصوص خرما ی کبکاب

خرما کبکاب به رنگ قهوه ای تیره می باشد و از جمله خرماهای صادراتی ایران است .در این خرماپوست میوه به قسمت گوشتی ان چسبیده است .

خرمای کبکاب توانایی زیادی در جذب حشرات دارد بنابراین در انبارهای سرد که درجه حرارت هوا از پنج درجه سانتیگراد کمتر است نگهداری می کنند. مکان ها ی نسبتا  خنک نگهداری این خرما  ماندگاری طولانی تر خرما می شود .

در خصوص خرما ربی

خرمای ربی به دلیل  توانایی تحمل  دربرابر کمبود آب در استان سیستان و بلوچستان رونق دارد.

خرمای ربی در سایزهای متفاوتی وجود دارد و نوع مرغوب آن ظاهری کشیده و طول  آن در حدود 4 الی 5 سانتیمتر است  که نسبتا خشک و گوشتی است .

در خصوص خرما برهی

خرما برهی از نظر طبقه بندی جزء خرماهای نرم محسوب می شود .طعم این خرما بسیار خوشایند است و خوردن چند عدد از آن انرژی روزانه را تامین می کند .خرما برهی بیشتر در کشور عراق پرورش می یابد ،اما در خوزستان و مناطق جنوبی ایران نیز کشت می شود .

در خصوص خرمای خاصویی

خرمای خاصویی در شهر بهبهان به عمل می اید .علیرغم اندازه کوچکی که دارد ولی ازشیرین ترین خرما هاست . خرما خاصویی را میتوان روزانه تا پانزده عدد مصرف کرد .این خرما قابلیت نگهداری برای تما م فصول را دارد .

در خصوص خرمای شکر یا سوکراری

از ویژگی های بارز خرمای شکر این است که بسیار شیرین است . در زمان رسیدن بافتی نرم دارد و هر چقدر رسیده تر شود خشک و تردتر می شود . گفته شده این خرما از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

خرما ی خضراوی 

خرمای خضراوی نرم است و به شکل رطب و خارک مصرف می شود . این خرما همانند خرما برهی از نخلستان های کشور  عراق  وارد ایران شده است.

خرمای استعمران

خرمای استعمران نیمه خشک است ودر خوزستان کشت می شود . ودربین انواع خرمااز قند بالایی برخوردار است .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

78 456 123 021
09013584069