فصل پاییز و زمستان جذابیت و مزایای خاص خود را دارند و می بایست ، از خوراکی های مناسب با روزهای سرد،  که میزان  انرژی را بالا نگه می دارد و احتمال مبتلا شدن  به بیماری های شایع در این فصول را کاهش می دهد.استفاده کرد .

خرما از جمله مواد عذایی  است که باید در رژیم غذایی زمستانی قرار بگیرد ، دارای خواص مغذی  زیادی  می باشد .

خرما  سرشار از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، فیبر، کلسیم، پتاسیم، فسفر، مس و منیزیم است .

سلامت استخوان

خرما سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است و می تواند جایگزین خوبی  برای قند باشد. در معرض نور خورشید  قرار گرفتن در طول فصل سرما  کم می شود  در نتیجه  این موضوع که برای تولید ویتامین D در بدن و جذب کلسیم ضروری  است، می تواند سلامت استخوان ها را تحت تاثیر قرار دهد. با گنجاندنقرار دادن  خرما در رژیم غذایی که سرشار از کلسیم است می تواند به قوی نگه داشتن استخوان و دندانها کمک کند. همچنین خرما حاوی مواد معدنی غنی مانند پتاسیم، فسفر، مس و منیزیم است که نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات مربوط به استخوان مانند پوکی استخوان و آرتریت دارند.

تسکین درد آرتریت

در فصل سرما افراد مبتلا به آرتریت، احساس درد بیشتری را در مفاصل خود احساس می کنند. خرما سرشار از منیزیم و خواص ضد التهابی است و برای التیام  این نوع از دردها عالی است.

کاهش خطر حمله قلبی

در فصل زمستان  خطر حمله قلبی با کاهش دمای بدن زیاد می شود . مصرف خرما به کاهش کلسترول بد کمک می کند و خطر حمله قلبی و فشار خون بالا را کم می کند . مصرف آن در میان وعده های صبح و عصر، استقامت بدن را ازیاد می کند  و سبب  می شود که در روزهای سرد زمستان، احساس بی حالی و سستی نداشته باشید.

حفظ گرمای بدن

خرما انرژی لازم را برای گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد تامین می کند.

افزایش دهنده سطح انرژی

خرما منبع خوبی از کربوهیدرات های ساده است و پس  در مواقعی که بدن به انرژی نیاز دارد مثل  یک ماده سوختی عمل می کند.

سرشار از آهن

خرمامنبع غنی از  آهن است و می تواند به زیاد شدن  سطح هموگلوبین خون کمک کند.

برطرف کننده مشکلات گوارشی

  متابولیسم بدن در فصل زمستان کاهش می یابد ، این میوه  به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از فیبرهای محلول و نامحلول به بر طرف کردن  مشکلات گوارشی کمک می کند. خرما همچنین  کمک به ترشح اسیدهای گوارشی را می کند ، که نهایتا  جذب غذا را ساده  می کند. همچنین ، خوردن  خرما خطر درگیر شدن  به سرطان روده بزرگ را کم می کند .

تغذیه کننده پوست

سرمای هوا موجب  می شود پوست چربی طبیعی خود را از دست بدهد و مصرف منظم خرما  باعث تغذیه پوست شده ،و سطح رطوبت را کنترل می کند. خرما با خواص آنتی اکسیدانی به جوانی پوست و ترمیم آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

78 456 123 021
09013584069